„Водоснабдяване и канализация“- Плевен напомня да се зазимят водомерните възли и водопроводните инсталации. Практиката показва, че най- голяма опасност от замръзване на водомерите има в къщи и вили, които не се посещават цяла зима, както и водомери, разположени в мази и помещения на блокове, които не се отопляват и чиито входни врати не се затварят. Трябва да се уплътнят и изолират прозорците, а вратите да се затварят плътно. Нужно е да бъдат защитени от студа и водомерните шахти, да се спре водата към външните чешми, да се приберат маркучите и да се източат тръбите. Водата в необитаемите имоти е нужно да бъде спряна, а водопроводната инсталация да се изолира с материали, които не пропускат влага и не замръзват. И още – не оставяйте външните чешми да капят или леко да текат през зимата!
Ако спазите тези препоръки, ще си спестите доста време, нерви и пари, свързани с проблеми и аврии по водопроводната и канализационната мрежа. Въпреки предупрежденията, всяка година доста водомери замръзват. Най-често сигналите са от абонати, които живеят в къщи и чиито водомер е поставен във външна шахта, или от живеещи в блокове в жилищните комплекси: “Дружба”, “Мара Денчева” и “Кайлъка”, където няма парно и общият водомер замръзва при неуплътнени врати и прозорци на помещението, в което се намира измервателният уред.
При проблем, свързан с дейността на Дружеството, звънете на телефона на Центъра за услуги: 070 01 02 01, който е без допълнителни импулси и се набира без код от територията на цялата Плевенска област, обслужвана от Дружеството. А също така и на телефона на Диспечерския център: 064/ 88 98 50. Можете да посетите и директно специалистите от Центъра за услуги, на ул. “Сан Стефано” № 25.
С тази информация “ВиК” – Плевен се обръща към своите потребители да проверят дали личният или общият водомер са добре изолирани и защитени от студа, за да си спестят неприятности и разходи при евентуално възникнала авария и нейното отстраняване.