38 електронни административни услуги предлага вече Община Плевен в електронното управление на страната. От миналата седмица тя има създаден профил в Системата за сигурно електронно връчване, присъединена е към Средата за електронно плащане и е част от Единния модел за заявяване, плащане и предоставяне на електронни административни услуги, съобщи Красимир Иванов, директор на Дирекция „Административно обслужване“. Вече имаме над десет съобщения от нотариуси от цялата среда, които ни информират за изповядани сделки, страна по които са лица, данъчно задължени на територията на община Плевен, имаме и първата заявена електронна административна услуга от юридическо лице от Стара Загора, допълни той.
Разработени са и вътрешни правила за работа в Системата за сигурно електронно връчване и предоставяне на електронни административни услуги, които тази седмица трябва да бъдат утвърдени от кмета Георг Спартански. Работата ще продължи със създаване на профили на общинските служители в Системата за сигурно електронно връчване, за да могат да получават съобщения и заявления, да ги обработват и да предоставят през системата самите услуги или крайния административен продукт – разрешения, удостоверения, решения и т. н, каза още Иванов. Засега Община Плевен е вкарала в Електронното управление 38 от общо 150-е услуги, които предлага, тъй като те са най-леки за изпълнение и изискват най-малък брой документи, необходими за изпълнението им.
Започваме с тях, за да видим как се позиционираме в електронното пространство и как се справяме във взаимодействието с гражданите и бизнеса, след което ще преценим дали можем да си позволим разширяване броя на услугите, заяви директорът на Дирекция „Административно обслужване“ към Община Плевен.
Свилен Димитров