Националното сдружение на преподавателите, автоинструкторите и учебните центрове е създадено в Плевен в началото на септември, обяви на пресконференция днес Пламен Мирчев, член на Управителния съвет.
Основната цел на организацията е бъдещето на инструкторско-преподавателския бранш и промените в Закона за движение по пътищата
Вече имаме официална регистрация и можем да се присъединим към
преговорите с държавните институции наравно с другите браншови организации, допълни инж. Мирчев. В България те са шест, но проблемите в обучението на новите шофьори наложило създаването и на Националното сдружение на преподавателите, автоинструкторите и учебните центрове, чието седалище ще е в Плевен, засега в сградвата на бившия партиен дом. В него вече членуват 280 физически и юридически лица от цялата страна, но тепърва ще набира членска маса, каза още инж. Мирчев. На 19 октомври ще се проведе ново събрание, на което ще бъдат разширени съставите на Управителния и Председателския съвет.
Най-важната работа пред новото сдружение са дискусиите по новата концепция за безопасност на движението, която бе публикувана за обществено обсъждане от Комисията по безопасност на движението към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Националното сдружение на преподавателите, автоинструкторите и учебните центрове не е съгласно с предложеното увеличение на часовете до 45, а е за запазване на сегашната нормативна уредба, която изисква 31 кормилни и 40 теоретични часа. То ще се въздържа и от протести срещу концепцията, каквито призиви отправят другите браншови организации, тъй като тя все пак е в период на обсъждане. Това сдружение е създадено да се обединяваме, а не да се разединяваме, имам огромно желание в България да има една национална организация, която да върви в правилна посока, а не да се оплакваме по министерствата и да се караме помежду си, заяви Пламен Мирчев. Според него браншовите организации нямат съществени различия помежду си освен искането за увеличаване на кормилните часове. Всеки един град е различен и при увеличаване на часовете се увеличава и цената на курса, аргументира се той. При евентуално увеличение курсът за придобиване на категория В в беден град като Плевен ще надхвърли 1000 лева, сега цените при нас варират между 500 и 800 лева. Ние сме за строго фиксирана цена и ще се опитаме да помолим държавата да се намеси, каза още инж. Мирчев.
Свилен Димитров