Вътрешни правила за организацията и реда за проверка на декларации и за установяване на конфликт на интереси влизат в сила от днес в Общински съвет – Плевен. Правилата бяха гласувани на ноемврийското заседание на местния парламент и приети с 32 гласа „за“, 1 „въздържал се“, против няма.
На 5 октомври тази година влезе в сила Наредбата за организацията и реда за извършване на проверка на декларации и за установяване на конфликт на интереси, приета от Министерския съвет в изпълнение на Закона за противодействие на корупцията и отнемане на незаконно придобитото имущество /ЗПКОНПИ/. Съгласно изискване в Наредбата всеки общински съвет трябваше в срок до 5 ноември 2018 г. да гласува Вътрешни правила за организация на изпълнението й.
Приетите от ОбС – Плевен правила уреждат извършването на проверката на декларациите по Закона за противодействие на корупцията и отнемане на незаконно придобитото имущество и за установяване на конфликт на интереси за: кметовете на кметства в Община Плевен; представители на Община Плевен в органите на управление или контрол на търговски дружества с общинско участие в капитала или на юридически лица с нестопанска цел, които не попадат в обхвата на Закона и са избрани с решение на Общински съвет – Плевен; управителите и членовете на органите на управление или контрол на общински предприятия, както и на други юридически лица, които са бюджетни организации по смисъла на Закона за публичните финанси, които не попадат в обхвата на ЗПКОНПИ и са избрани с решение на Общинския съвет.
С правилата се урежда и работата на комисията по ЗПКОНПИ при Общински съвет – Плевен, съхраняването, обработването на данните и унищожаването на декларациите. В детайли са разработени и процедурите за установяване конфликт на интереси и проверки на декларациите за имущество и интереси и несъвместимост на задължените пред Общинския съвет лица.
Приетите от ОбС – Плевен вътрешни правила са публикувани на официалната интернет страница на местния парламент в раздел „Документи“ / „Нормативна уредба“ / „Правилници“